سازمان ملل اعلام کرد؛

فرار ۳۶ هزار نفر از اهالی سودان جنوبی به دلیل ترس از درگیریها

فرار ۳۶ هزار نفر از اهالی سودان جنوبی به دلیل ترس از درگیریها

منابع وابسته به سازمان ملل از فرار ۳۶ هزار نفر از سودان جنوبی به علت درگیری های جاری در جوبا پایتخت این کشور خبر دادند و از کشورهای همسایه خواستند مرزهای خود را به روی آوارگان باز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، منابع وابسته به سازمان ملل از فرار هزاران نفر از اهالی سودان جنوبی به علت درگیری های جاری در جوبا پایتخت این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش منابع سازمان ملل در این خصوص اعلام کردند که ۳۶ هزار نفر از اهالی سودان جنوبی به علت درگیری های جاری در جوبا پایتخت این کشور از مناطق سکونت خود فرار کرده و در جستجوی پناهگاه های سازمان ملل هستند.

این منابع همچنین از کشورهای همسایه خواستند مرزهای خود را به روی آوارگان باز کنند و برای روبرو شدن با موج احتمالی هزاران نفر از آوارگان آماده باشند.

در همین راستا وزارت بهداشت سودان جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که شمار افرادی که در پی درگیری ها میان نیروهای «سالوا کر» رئیس جمهوری سودان جنوبی و «ریک ماچار» شورشی سابق و معاون فعلی رئیس جمهور جان خود را از دست دادند، به ۳۰۰ نفر رسید.

لازم به ذکر است درگیری های اخیر به این ترس که ممکن است سودان جنوبی با پشت سر گذاشتن دو سال بحرانی، بار دیگر گرفتار جنگ داخلی شود، قوت بیشتری می بخشد. نقطه آغاز بحران ۲۰۱۳، اختلاف مابین کر و ماچار بود که در آن زمان هم درست مثل همین حالا سمت معاونت ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

شدت درگیری ها به حدی است که حتی «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل نیز آن را در راستای عدم پایبندی به پیمان صلح تلقی کرده و از رهبران دو جناح خواسته است تا هر چه زودتر این قضیه را فیصله دهند.

کد خبر 3711681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha